IE 11 is not supported. For an optimal experience visit our site on another browser.

Lance Armstrong settles $1.56M case with Sunday Times over cheating article

US cyclist Lance Armstrong standing on the winners' podium after the 21st stage of the 2005 Tour de France.
US cyclist Lance Armstrong standing on the winners' podium after the 21st stage of the 2005 Tour de France.Joel Saget / AFP - Getty Images

LONDON - Disgraced U.S. cyclist Lance Armstrong has agreed a settlement payout with the British newspaper that first reported the likely role of performance-enhancing drugs in his Tour de France, its publishers said Sunday.

The Sunday Times reported Sunday that it had reached a “mutually acceptable final resolution” to its legal bid to recover about $1.56 million from the 41-year-old sportsman.

Armstrong successfully sued the newspaper for libel over a 2004 article that suggested he had cheated, eventually winning more than $400,000.

However, the US Anti-Doping Agency (USADA) announced in October that it had “overwhelming” evidence that Armstrong had indeed cheated.

The Sunday Times then sued Armstrong for the return of the libel payment, plus interest and more than $350,000 in costs.

Armstrong finally confessed in an interview with Oprah Winfrey earlier this year that he used performance-enhancing drugs to cheat his way to the Tour de France wins.

A spokesman for News UK, the Murdoch-owned media group that publishes the Sunday Times, confirmed the report that a settlement deal had been reached with Armstrong over the case, but said the terms of the deal were not being made public.

Reuters contributed to this report.