U.S. government broadcaster to punish workers for Soros 'Jewish multi-millionaire' report

The TV broadcast was produced by the Agency for Global Media and referenced Judicial Watch as believing the philanthropist was undermining democracies.
Image: George Soros has clashed with Hungary's government.
George Soros has clashed with Hungary's government.Olivier Hoslet / AFP - Getty Images

Breaking News Emails

Get breaking news alerts and special reports. The news and stories that matter, delivered weekday mornings.
SUBSCRIBE
By Associated Press

WASHINGTON — The U.S. government's international broadcasting agency says it will discipline employees responsible for a television report on philanthropist George Soros that violated its professional ethics and standards.

The U.S. Agency for Global Media says that those who produced the report would be placed on administrative leave pending an investigation into "apparent misconduct" and may face disciplinary measures, including firing depending on the results of the probe.

The report on Soros aired in May on Spanish-language Radio Television Marti network, which broadcasts to Cuba.

It described him as a "Jewish multi-millionaire" influencing nations through nongovernment groups. It referenced the conservative organization Judicial Watch as believing he was undermining democracies.

Recently, Soros has been accused without evidence by right-wing commentators and politicians of funding migrants heading to the U.S. from Central America.

This story has been corrected to say the TV Marti report referenced Judicial Watch, not quoted the organization.